Czy trzeba inwestować w strony internetowe profesjonalne

Zdaniem badań 92% ktajowych inwestorów wykorzystuje internet jednak tylko 54% korporacji posiada własną witrynę internetową. Jak więc przygotować stronę internetową, która zdobędzie potencjalnych kontrahentów? Co trzeba przygotować, zanim umówimy się na spotkanie z agencją interaktywną?
strony internetowe to wizytówka spółki – pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem, dlatego też wypada wywrzeć dobre wrażenie. Witryna internetowa to narzędzie, które ma zwiększyć korzyści spółki.
Jest to sposób na kształtowanie swojego wizerunku w sieci, na prezentowanie swoich stworzonych projektów.
Witryna internetowa konkurencji może posłużyć nam za inspirację, więc warto zobaczyć jak wyglądają ich witryny, zanotować sobie, co nam się podoba. Witryna ma przyciągać wzrok i być prosta w obsłudze, żeby użytkownik łatwo mógł wyczytać użyteczne informacje i ewentualnie wygodnie zamówić usługę. Trzeba pamiętać, aby strona internetowa ma być robiona pod kątem użytkownika.
Ważna jest szata graficzna, więc następną rzeczą jest wybór grafiki, czy strona internetowa ma być prosta, elegancka, poważna czy nowoczesna. Wybór grafiki dobieramy pod branżę – tzn. jakie świadczy usługi i jak chce pozyskiwać klientów.
Do przygotowania strony przydatne są materiały: logo, teksty, fotografie. Te materiały należy opracować jak najszybciej, żeby potem nie spowalniać prac nad stworzeniem witryny. Teksty na witrynę wskazane jest napisać pod kątem pozycjonowania w gogle.
Ważną kwestią jest również czy strona internetowa ma być przygotowana również pod kątem urządzeń mobilnych, czyli smartfony i tablety.
Dobrze wykonana strona internetowa musi:
Być wyposażona w system administrowania treścią,
wyszukiwarkę
Powiadamiać o polityce cookies
Być przejrzysta i łatwa w obsłudze
Strony internetowe są rozwiązaniem wspomagającym biznes, wobec tego powinna być łatwa do odnalezienia w wyszukiwarkach, a szczególnie w Google, oraz co jakiś czas aktualizowana: dodawanie nowych wpisów, nowych towarów, realizacji, referencji. Te czynności przełożą się na większe profity firmy.